Vad har Cornucopia kallat dig?

Cornu kallar den här bloggen en hatblogg. Det grövsta jag skrivit om Cornu mig veterligen är att kalla honom “Corny”. Det var barnsligt av mig så det kan jag be om ursäkt för.

Men mängden epitet som Cornu ger de som inte tycker det han dikterar tycks vara outsinlig. Om man hävdar att Cornu på detta sätt uttrycker hat är man givetvis en Cornuhatare så därför avstår jag från att kalla Cornus beteende för hat (undrar om man får kalla Cornus beteende för förakt utan att få titeln “Cornuhatare”?)

Tänkte om man skulle göra en lista på allt som han kallat de av sina läsare som har en avvikande uppfattning för. Här är några epitet:

*Penningsystemshaverist

*Sinnessjuk

*Psykotisk

osv

Cornu till Nonsensikvadrat:

“Blir lite orolig för din mentala hälsa och livssituation. Du verkar spendera hela dagarna på Internet. Har du inget jobb att sköta? Antyder inte att du är mentalsjuk, men mår du bra? Det finns hjälp att söka. Livspartner kan hjälpa, prova dejtingsajter.

I all välmening, skaffa ett liv.”

Jag fyller på när jag hinner vartefter ni kommer in med exempel

—————-

Läs mitt inlägg som förklarar hur ”penningsystemet” ( bankskuldbollnings-systemet  är ett mer adekvat uttryck)  är uppbyggt:

Sammanfattning: Hur det parasitära ”penningsystemet” fungerar

Här  är enkla frågor som ni kam skriva ut och fråga vänner, bekanta eller arbetskamrater (eller dela ut). Frågorna bör ställas i ordningsföljd

Vad finns på ditt bankkonto?

————————

“of all the many ways of organising banking, the worst is the one we have today.”
Mervyn King, Chef för Bank of England

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

